Bądź rozpoznawalny. Miej swój znak

0
Bądź rozpoznawalny. Miej swój znak

Na to, jak ważny jest znak rozpoznawczy konkretnej marki zwrócono uwagę już w 1886 roku, kiedy to powstało pierwsze logo (zapis nazwy słynnego na całym świecie napoju). W XX wieku każda z większych firm mogła już pochwalić się własnym znakiem rozpoznawczym. Obecnie warto zastanowić się nad tym, czy myśląc o słynnych markach (z najróżniejszych dziedzin) od razu nie kojarzy się z nimi konkretnych znaków i kolorów? Oczywiście, że tak. Znane logo jest zaś pierwszym krokiem w marketingu – bo zawsze szybciej kupi się to, co się zna i kojarzy niż produkt zupełnie nieznany.

Do czego firmie/organizacji potrzebne jest logo?

Logo – to znak rozpoznawczy, występujący w formie słownej, słowno-graficznej albo graficznej. Tworzy się go w czasie planowania działań przedsiębiorstwa i od razu warto go zastrzec. Na podstawie projektu powinna zaś zostać opracowana księga standardów użycia logo (CI). Obecnie bez logo nie może funkcjonować żadna szanująca się firma, ponieważ to właśnie ono staje się głównym elementem identyfikacji wizualnej marki. Na zapadającym w pamięć – jednak najlepiej dość prostym – logo opiera się komunikacja z konsumentami, którzy potrafią rozpoznać firmę wszędzie (i to jedynie dzięki niewielkiemu znaczkowi). Dobrze przygotowane logo dla firmy będzie przyciągać nowych klientów (kiedy marka będzie wydawała się profesjonalna), a jednocześnie pozwoli na zatrzymanie klientów stałych, którzy dzięki logo będą odróżniać dane produkty/usługi od tych konkurencyjnych. Taki znak rozpoznawczy stanie się też bardzo przydatny w reklamie, ponieważ będzie można go umieszczać zarówno na ulotkach, jak i np. w mediach społecznościowych.

logo_dla_firm

Metody tworzenia znaków i logo

Projektowanie logo firmy zawsze zaczyna się od tego, że klient przedstawia własną listę wytycznych i preferencji, z jednoczesnym opisem własnej działalności. Informacje te dotyczyć mają zarówno stylu logo, jak i jego kolorystyki czy preferowanej czcionki. Jeszcze na początku trzeba ustalić również to, czy logotyp zostanie utworzony wyłącznie z wykorzystaniem czcionek, czy też zostanie do niego dołączona określona grafika. Logo obrazkowe może bardziej wyróżnić, jednak logo tekstowe czasem łatwiej zapamiętać, choć oczywiście nie jest to regułą. Jeśli zaś chodzi o tworzenie tego rodzaju znaków, to może odbywać się ono w technice wektorowej, w ilustracji 3D lub też w grafice rastrowej. Każda z tych opcji posiada swoje wady i zalety.

Jak zabrać się do przygotowania logo własnej marki?

Nie jest to wcale takie łatwe zadanie i na szczęście nie trzeba się go podejmować samodzielnie. Taką pracę wykonają bowiem profesjonaliści, skupiając się na tym, by powstałe logo było proste, a zarazem wyraziste (czyli łatwe do zapamiętania). Tego rodzaju, oczywiście najwyższej jakości usługi, świadczy np. firma robimylogo.pl, która przy stałych konsultacjach z klientem stworzy taki znak rozpoznawczy, który będzie służył danej instytucji/przedsiębiorstwu jak najlepiej. Firma Robimy Logo wykona projekt wizytówki dla Warszawy, który będzie można umieścić w dowolnym miejscu – i zawsze będzie prezentował się tak samo dobrze.