Najnowsze trendy komunikacji wewnętrznej w firmach

0
Najnowsze trendy komunikacji wewnętrznej w firmach

Sprawna komunikacja pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami jest kluczowym elementem w procesie realizowania strategii biznesowych firmy. Jasny i klarowny przepływ informacji kształtuje pozytywny wizerunek organizacji, tworzy przyjazną atmosferę oraz umacnia relacje wśród członków zespołu. Doskonała umiejętność porozumiewania się motywuje i zwiększa zaangażowanie do wykonywania codziennych obowiązków. Współczesna technologia oferuje wiele rozwiązań, które znacznie ułatwią ten proces. Poniżej przedstawiamy kilka najnowszych trendów, które zrewolucjonizowały sposób komunikacji w środowisku pracowniczym.

Workplace by Facebook – nowa platforma dla firm

Workplace by Facebook - nowa platforma dla firm

Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy jest aplikacja chmurowa Workplace by Facebook, która pozwala na swobodną wymianę informacji czy też plików pomiędzy członkami zespołu. Usługa umożliwia komentowanie, wykonywanie połączeń wideo, tworzenie grup oraz wydarzeń. Wdrożenie takiego rozwiązania znacznie ułatwia współpracę oraz komunikację.

Wideo – nowoczesna forma przekazu informacji

Jednym z najbardziej kreatywnych rozwiązań w komunikacji wewnętrznej jest przekazywanie informacji za pomocą plików wideo. Pojawienie się takiej formy komunikatu wzbudza wśród pracowników większe zainteresowanie niż nudny tekst. Materiał filmowy świetnie sprawdza się podczas organizacji biznesowych spotkań. Dzięki niemu możemy w atrakcyjny sposób przedstawić cele i zamierzenia przedsiębiorstwa oraz relację z ważnego wydarzenia. Jego treść jest łatwo przyswajalna przez członków zespołu oraz wzbudza chęć do dalszego działania

Employee voice – czyli głos pracowników ma znaczenie

Fundamentalnym błędem często popełnianym przez przedsiębiorstwa jest stosowanie komunikacji jednostronnej. Brak możliwości wyrażania sugestii oraz zamknięcie się na potrzeby pracowników może doprowadzić do ich frustracji i zniechęcenia. Dlatego tak bardzo ważną rzeczą jest umiejętność słuchania i poświęcenia uwagi wszystkim członkom zespołu. Każdy z nich pragnie być doceniony oraz wysłuchany. Takie działanie przyczyni się do zwiększenia motywacji i zaangażowania w wykonywanie codziennych obowiązków

Komunikacja bezpośrednia (face to face)

Jednym z najbardziej dominujących trendów w komunikacji wewnętrznej są bezpośrednie spotkania twarzą w twarz. Śniadania tematyczne, kameralne zebrania czy też konferencje są doskonałą okazją na omówienie planów i strategii jakie zamierza zrealizować firma. Takie rozwiązanie pozwala na wymianę spostrzeżeń i umocnienie relacji wśród pozostałych pracowników.

Umiejętne budowanie zaangażowania wśród pracowników

Jedną z podstawowych funkcji kadry kierowniczej jest budowanie zaangażowania wśród członków zespołu. Okazywanie szacunku, uwzględnianie opinii oraz umożliwienie wymiany wiedzy i doświadczeń to tylko nieliczne z czynników, które dowartościowują i podnoszą motywację wśród pracowników. Wdrożenie tego typu rozwiązań wpływa na budowanie wartościowego wizerunku firmy oraz zwiększa wydajność i efektywność.

Komunikacja wewnętrzna odgrywa bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Współczesna technologia wprowadziła wiele innowacyjnych rozwiązań, które zrewolucjonizowały sposób porozumiewania się w środowisku pracowniczym. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi pozwala znacznie usprawnić cały ten proces. Jasny i klarowny przepływ informacji tworzy nienaganny wizerunek firmy oraz przyczynia się do zwiększenia wydajności i motywacji wśród pracowników. Jedną z usług ułatwiających współpracę i komunikację jest Workplace by Facebook, której wdrożeniem zajmuje się polski partner Fly On The Cloud.